Jumbo deschide „case încete” de marcat pentru a combate singurătatea

Anunțul companiei Auchan că va elimina până în 2025 casierii și va lăsa doar casele self- checkout a stârnit polemici aprinse în societatea românească. Exista entuziasti care primesc cu brațele deschise noile tehnologii, dar și o multime de revoltați care cer să fie plătiți pentru că își scanează singuri cumpărăturile. Mulți dintre cei care au comentat subiectul în social media au atras atenția că cele mai afectate vor fi persoanele în vârstă, care nu știu să folosească tehnologia modernă. Pentru acestea, hipermarketurile ar putea deveni inaccesibile.

După ani de experiență cu casele de self-checkout, olandezii au observat că funcționează, dar nu pentru toată lumea. În Tarile de Jos un lanț de supermarketuri a introdus „banda înceată” pentru clienții care doresc să stea de vorbă cu casierii, precum și un spațiu de socializare în colțul magazinului. 

Aproximativ 200 de supermarketuri Jumbo vor deschide case de marcat cu casieri. In felul acesta clienții, in special persoanele in varsta, se pot opri pentru o conversație în loc să plătească pentru cumpărături cât mai repede posibil.

Prima „Kletskassa”, asa numita „casă înceata”, așa cum a fost numită, a fost deschisă în 2019 în Vlijmen din Brabant. Succesul său a determinat grupul să planifice ca încă 200 să fie operaționale, în special în magazinele din zonele în care singurătatea este o problemă.

„Mulți oameni, în special cei în vârstă, se pot simți singuri. Ca o afacere de familie și un lanț de supermarketuri are un rol central în societate. Magazinele noastre sunt un loc de întâlnire și asta înseamnă că putem face ceva pentru a combate singurătatea. Kletskassa este doar unul dintre lucrurile pe care le putem face”, a spus Colette Cloosterman-Van Eerd, CCO Jumbo.

Deschiderea acestor „case încete” din supermarket face parte dintr-un program al Ministerului Sănătății pentru combaterea singurătății. Olanda are aproximativ 1,3 milioane de oameni cu vârsta de peste 75 de ani, dintre care peste jumătate au spus că se simt în mod regulat singuri. Inițiativa are ca scop detectarea devreme a semnelor de singurătate în rândul vârstnicilor,  invitand companiile, organizațiile și consiliile locale să colaboreze pentru a găsi soluții creative, cum ar fi chat-ul.

„Suntem mândri că personalul nostru vrea să lucreze la checkout prin chat”, a spus Cloosterman-Van Eerd. „Ei chiar vor să ajute oamenii și să ia contact cu ei. Este un gest mic, dar este unul valoros, mai ales într-o lume care devine din ce în ce mai digitală și mai rapidă”.

În afară de „casa înceata”, o serie de supermarketuri Jumbo au introdus și un „colț de conversație” unde localnicii vin să bea o cafea și sa consume un desert.

Sursa: DutchNews.nl

Sursa Foto: Photo Republic / Marco De Swart