Fara brand  de tara nu vom reusi niciodata nimic!

Intr-un interviu publicat de RoAliment, Ovidiu Gheorghe, directorul general al Patronatului National al Viei si Vinului,  face o radiografie sectorului vitiviticol din tara noastra. Oficialul ofera solutii pentru o mai buna vizibilitatea a vinului romanesc in strainatate si in tara, vorbeste despre razboiul dintre Ministerul Mediului si industria alimentara pe tema reciclarii ambalajelor, dar si despre dezacordul dintre PNVV si ONIV in privinta introducerii vinului varietal pe piata din Romania

Vezi https://www.roaliment.ro/interviu/ovidiu-gheorghe-pnvv-vinul-este-un-vector-de-imagine-pentru-fiecare-tara/

Spicuim din acest excelent interviu cateva idei:

Incepand cu criza, din anul 2008, piata vinului a tot scazut. La inceput cadea dramatic, an de an cu cate 30%. In momentul acesta nimeni nu mai are o estimare corecta a pietei. Cred ca nici macar institutiile statului, din pacate. Un avantaj din punct de vedere al pietei, al consumatorului, ar fi ca au aparut multi producatori mici care ofera o diversitate mult mai bogata decat acum 5-10 ani. Iar aceasta diversitate impinge la concurenta, iar concurenta duce la progres.

Consumatorul trebuie sa intre in contact  direct cu produsul. Si pana in  anul 2007 Patronatul National al Viei si Vinului a avut evenimente de promovarea directa catre consumator prin anumite targuri si expozitii. Vorbim de un produs care nu se rezuma doar la un brand ci este o diversitate care ar trebuie sa satisfaca nevoile consumatorului. Daca vorbim pe plan international, aici sunt 2 aspecte: primul este ca exista fonduri de promovare pe piata europeana si tari terte accesate in momentul acesta de producatori (5-10 producatori care incearca sa-si prezinte si sa-si promoveze produsele in tari terte), este nemaipomenit ca sunt producatorii care fac eforturi, al doilea aspect este ca de ani de zile, chiar de la infiintarea patronatului, am militat pentru creearea unei strategii nationale de promovare a vinului , a produselor agroalimentare romanesti la export. a Londra, la Bordeaux si la Hong Kong.

Vinul este un izvor de prietenii! Se creeaza o comunicare mai facila, oamenii se imprietenesc. Si din acest motiv este un purtator de imagine pozitiva, Romania fiind o tara producatoare de vin cu traditie. Fara brand  de tara nu vom reusi niciodata nimic, restul sunt doar povesti!