„RECOMANDAT OPTIMUM CIBUM” – MARCA GENERATĂ DE SATISFACȚIA ȘI APRECIEREA CONSUMATORULUI

Asociația Consumatorilor de Produse Alimentare din România – „Optimum Cibum” conferă firmelor cu activitate în zona alimentară, o marcă generate de satisfacția și aprecierea consumatorului: Marca „Recomandat Optimum Cibum”.

Marca ROC face parte dintr-un program de evaluare autoasumat de către beneficiar în raport cu produsul/serviciul oferit consumatorului. Cu dorința de a fi simplu, prietenos, efficient, Marca „Recomandat Optimum Cibum” se acordă la cererea firmelor care activează în Zona Alimentară, cum ar fi: producători, distribuitori, furnizori de servicii, magazine, firme catering, restaurant, baruri, pensiuni.

Marca „Recomandat Optimum Cibum” este un logo distinctive și se acordă în baza unei simple cereri transmise de către firma solicitantă. Companiile care doresc să acceseze Marca ROC și dovedesc îndeplinirea cerințelor ACPA România obțin dreptul de utilizare – pe o perioadă de 12 luni – a Mărcii „Recomandat Optimum Cibum”. Acordarea mărcii implică adeziunea beneficiarilor la valorile și principiile ACPA România, evaluarea cererii fiind realizată de un juriu ACPA România pe baza respectării standardelor de calitate impuse de ACPA România.

BENEFICII MARCA

„RECOMANDAT OPTIMUM CIBUM”

  • Diferențiază firma față de concurența prin promovarea unui set de indicatori autoimpuși
  • Consolidează reputația; informează consumatorul „pe loc” despre calitatea produselor și/sau serviciilor
  • Oferă prin partenerii ACPA România consultanță și asistența pe zona Marketing/PR
  • Utilizare logo „Recomandat Optimum Cibum” în forma printată (ambalaj, stickere, Diploma Mărcii, etc), în documentele de comunicare (antet, cărți de vizită, adrese oficiale, etc), în toată comunicarea mass media (TV, Presă, Outdoor, online), timp de 12 luni de la data semnării contractului.
  • Produsele firmei beneficiare a Mărcii ROC primesc dreptul de a folosi logo-ul mărcii, acesta dovedindu-se a fi un puternic instrument de marketing.

 

CUM OBȚINEȚI MARCA „RECOMANDAT OPTIMUM CIBUM”

În vederea obținerii Mărcii „Recomandat Optimum Cibum”, solicitantul trebuie să formulize o cerere tip ( pe care o poate descărca și de pe site-ul www.acparomania.ro).

Pentru obținerea Mărcii, după etapa de evaluare, este necesară obținerea unui punctaj de cel puțin 5 pc dintr-un maxim de 7 puncte posibile. Juriul ACPA România „Optimum Cibum” va acorda la fiecare punct din grilă de  „Cerințe” un punctaj de la 0 la 1, fiind admise notări parțiale, cu două zecimale, funcție de respectarea și îndeplinirea cerințelor. Fiind vorba de o jurizare, criteriile de apreciere sunt subiective, dar bazate pe experineța și profesionalismul specialiștilor „Optimum Cibum”. După afișarea notei nu se admit contestații.

În cazul în care nota obținută de Solicitantul de Marca „Recomandat Optimum Cibum” este egală sau mai mare de 5, Secretariatul ACPA România „Optimum Cibum” acordă pentru un an Marca, după achitarea către ACPA România Optimum Cibum a taxei de marcă.

Taxa de marcă are următoarele valori, funcție de cifra de afaceri a beneficiarului:

  • 600 RON pentru firme cu cifra de afaceri de până la 100.000 euro
  • 1200 RON pentru firme cu cifra de afaceri cuprinsă între 100.000 euro și 250.000 euro
  • 2400 RON pentru firme cu cifra de afaceri mai mare de 250.000 euro

OBS.: Un efort financiar de cel puțin 20% din costul mărcii sprijină diverse proiecte umanitare.

CERINȚE MARCA „RECOMANDAT OPTIMUM CIBUM”

  1. Promovează un Mod de Viață Sănătos – Firma beneficiar sprijină și promovează o alimentație sănătoasă, promovând acele preparate culinare bazate pe ingredient de calitate, atent selecționate, combinate cu talent și abilitate, spre a configura bucate cu mare valoare culinară.
  2. Marketing ProConsumator – Firma aplică bune tehnici de marketing (reclama out-door și in-door, în mass-media sau internet, rețele de socializare, site propriu); are un logo (sau denumire) de impact și un slogan ușor de reținut, are un profil clar conturat față de concurență și oferă produse speciale.
  3. Implicare și Proiecte Sociale – Firma este implicată în proiecte sociale, în promovarea unui mod de viață sănătos, a unui tip de alimentație echilibrată. Utilizează diverse formule pentru reducerea risipei de alimente, aderarea la valorile unui mediu curat.
  4. Personalitate Antreprenor – Firma oglindește personalitatea patronului/ patronatului; propune un concept modern, inovativ, bine structurat, bazat pe idei originale, aplicate cu generozitate .și prețuire față de consumatorul de produse alimentaree. Asigură angajaților cursuri de perfecționare și acces la informații profesionale.
  5. Sprijină produsele și serviciile românești – Firma utilizează cu precădere ingredient și materie primă de proveniență românească. Produce sau comercializează produse atestate traditional de MADR.
  6. Satisfacție, inovație, atractivitate; Potențial de dezvoltare – Firma oferă consumatorului produse/servicii attractive, în mod constant și cu respectarea tuturor criteriilor de calitate. Firma beneficiar inovează la nivel de funcționalitate, design sau ambalaj, propunând produse/servicii care îmbunătățesc viața consumatorului și/sau o fac mai ușoară. Firma are potential de creștere, de extindere de la nivel local la nivel regional sau national.
  7. Transparență și trasabilitate – În sprijinul consumatorului, firma este interesată de traseul pe care îl parcurge materia primă de la producător prin diferitele trepte comerciale și de prelucrare până la consumatorul final. Asigură transparența și dialog permanent cu consumatorii, fiind permanent în contact cu sesizările acestora. Transmite operativ soluțiile și propunerile de rezolvare a oricăror probleme semnalate de consumatori. Utilizează pentru mesaje publice platforma ro