45%  DINTRE CONSUMATORI NU CUNOSC MARCA DE PUI PE CARE O CONSUMĂ

45% dINTRE CONSUMATORI NU CUNOSC MARCA DE PUI PE CARE O CONSUMĂ, REIESE DINTR-UN STUDIU REALIZAT DE COMPANIA DE CERCETARE STRATEGIS PENTRU REVISTA PROGRESIV.

 

92% dintre locuitorii României din mediul urban au declarant că au consumat diferite tipuri de carne în ultimele trei luni. Carnea de pui se bucură de cel mai rdiciat nivel al penetrării, fiind inclusă în meniu de circa nouă din zece respondenți. Pe locul al doilea în clasament ses siutează carnea de porc, consumată în intervalul menționat de trei sferturi dintre români, iar pe poziția a treia se află peștele, segment care atrage 63% dintre respondenți.

În ceea ce privește tipul de carne consumat de copii, puiul rămâne și de aceasta data în top, fiind consumat de 84% dintre cei mici. Pe locul doi urmează, la mare distanță, carnea de porc, carnea de pește, vită și curcanul. De semnalat că părinții evită ca mielul/oaia să intre prea mult în alimentația celor mici, aceasta fiind pe mesele a doar 11% dintre aceștia.

Cât despre frecvența de consum, carnea de pui se bucură din nou de primă poziție, fiind inclusă în meniul săptămânal de circa trei ori, în timp ce carnea de porc este consumată de 2,2 ori pe săptămână. De asemenea, trebuie menționat că atât peștele, cât și carnea de vită impart aceeași frecvență de consum, de 1,5 ori pe săptămână. La polul opus se afla carnea de miel/oaie și carnea de rață/gâscă, tipuri de carne ce sunt consummate în medie de 0,8 ori săptămânal pe persoanele care au inclus în meniul lor aceste sortimente în ultimele trei luni.

Românii preferă carnea proaspătă și neambalată

Atunci când au fost întrebați cum preferă să fie carnea pe care o cumpără de obicei, indifferent de tipul de carne, mai mult de 90% dintre români au răspuns simplu: necongelată.

93% dintre consumatori cumpără carnea de pui necongelată, produsele congelate de acest tip fiind achiziționate de doar 17% dintre respondenți. Peștele este singura categorie care stă ceva mai bine la capitolul congelat versus proaspăt, circa un sfert dintre respondenți achiziționând pește congelat în ultimele trei luni.

În privința modului de ambalare, doar carnea de pui generează comportamentele similare. 45% dintre consumatori o achiziționează exclusiv ambalată în casserole, 40% o preferă neambalată, în timp ce 15% consideră ambele variante. Pentru celelalte tipuri de carne, preferința pentru carnea neambalată este evidentă, românii cumpărând în ultimele trei luni un volum aproximativ dublu de carne neambalată, față de varianta în ambalaj.

Cum s-a modificat consumul general de carne în ultimul an?

Studiul Strategis ne arată că fie a rămas constant, fie a scăzut ușor. Totuși, este interesant faptul că unii dintre români au ales să mănânce mai puțină carne de proc în ultimul an, consumul din acest sortiment înregistrând cea mai mare scădere în ultimul an – 20% dintre respondenți declarând acest lucru. Pentru categoria vedetă din analiză, carnea de pui, consumul în ultimele 12 luni nu s-a modificat pentru 72% dintre consumatori, în timp ce 17% au consumat mai puțin din acest produs.

Ce sume sunt alocate și ce influențează decizia de cumpărare?

Românii cheltuie, în medie, 100 de lei pe săptămână pe carne și apreciază măcelăriile și magazinele specializate, în cazul cărnii de porc și de vită, în timp ce carnea de miel și de rață sunt achiziționate cu precădere de la țară. Carnea de pui este cumpărată de 34% dintre locuitorii din mediul urban din hypermarket, topul canalelor de achiziție pentru acest produs fiind continuat îndeaproape de măcelării/magazine specializate (33%) și de supermarketuri (29%).

Dacă ne uităm la atributele pe care românii le iau în considerare când vine vorba de achiziția cărnii, cele mai importante aspect pe care le au în vedere sunt ca sursa de proveniență a cărnii să fie de încredere (96%), produsul să aibă un aspect plăcut (95%), să fie proaspăt/necongelat (94%) și cu termen de valalbilitate redus (87%). Surprinzător poate fi faptul că, uitându-ne pe rezultatele studiului, criteriile legate de preț, importante în proporție de 61% și faptul că produsul este la promoție (22%) pălesc în fața atributelor legate de calitate.

Studiul Strategis a fost realizat în luna noiembrie, pe un eșantion de 778 de respondenți, printr-o cercetare cantitativă de tip CATI (interviuri la telefon n.r.). Eșantionul este reprezentantiv în mediul urban, în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 și 59 de ani.

Sursa articol: http://www.magazinulprogresiv.ro/articole/nicio-masa-fara-carne-dar-niciun-brand-farfurie