DE SĂRBĂTORI, LOCUITORII DIN URBAN VOR CHELTUI PENTRU PRODUSELE ALIMENTARE 685 LEI

Bugetul total (Crăciun și Revelion) alocat pentru sărbătorile din acest an este estimat la 1.717 lei, o parte semnificativă fiind direcțională achiziționării de produse alimentare, arată studiul „CUMPărăturile de sărbători” realizat de Mednet Marketing Research Center.

Locuitorii din urban vor cheltui, în medie, pentru produsele alimentare (carne, cozonac etc.) 685 lei, iar pentru cele nealimentare (haine, încălțăminte, cosmetic, ornamente etc.) 457 lei. Nici cadourile nu sunt neglijate, respondenții estimând că vor cumpăra cadouri de aproximativ 611 lei.

Astfel, mai mult de jumătate dintre locuitorii din urban vor cheltui sume între 1.000 și 3.000 lei pentru Crăciun și Revelion, în timp ce 26,3% dintre aceștia vor aloca o sumă mai mica de 1.000 lei.

De asemenea, cei care au ales să petreacă această perioadă călătorind vor plăti aproximativ 819 lei, iar pentru ieșirile la restaurant/ în oraș suma medie alocată va fi 300 lei.

În orașele mari (+100.000 locuitori), suma medie alocată pentru Sărbătorile de Iarnă înregistrează un trend ascendant comparative cu anii precedenți, bugetul mediu calculat pentru această categorie de orașe atingând o valoarea de 1.746 lei.

Dacă în anul 2016 locuitorii orașelor mari intenționau să cheltuiască, în medie, 656 lei pe alimente, în 2017 bugetul mediu a înregistrat o ușoară creștere, ajungând la 697 lei.

În orașele mari, cei care vor pleca de sărbători în excursii/călătorii, sunt dispuși să aloce un buget comparabil cu cel din 2016 (850,03 lei în 2017 comparativ cu 839,21 lei în 2016).

Nici pentru ieșirile la restaurant/în oraș, locuitorii orașelor mari (+100.000 locuitori) nu și-au mărit considerabil bugetul fața de anul precedent (313,72 buget mediu în 2017 față de 299,21 lei buget mediu în 2016).

Și anul acesta procentul celor care intenționează să ofere cadouri de Sărbători (Crăciun și Revelion) depășește 90%, cele mai căutate produse fiind dulciurile, articolele de îmbrăcăminte/încălțăminte sau cosmetic/parfumuri. Cei care se vor bucura de aceste cadouri vor fi, în special, membri ai familiei.

Studiul a fost realizat online pe un eșantion reprezentantiv la nivel national urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000 – 100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 24 – 29 noiembrie 2017. Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 882 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de +/- 3,30%.

Sursa: http://www.magazinulprogresiv.ro/stiri/ce-buget-aloca-romanii-pentru-sarbatorile-din-acest