STUDIU TETRA PAK: ALIMENTELE INFLUENȚEAZĂ STAREA DE SĂNĂTATE

8 din 10 consumatori consideră că este important și foarte important să cunoască ingredientele alimentelor și băuturilor pe care le consumă, le cumpără doar din locuri sigure, controlate de autorități.

Aproximativ 8 din 10 respondenți sunt preocupați să consume alimente și băuturi cu un conținut scăzut de aditivi. 4 din 10 consumatori au o opinie pozitivă față de pasteurizarea alimentelor și băuturilor, iar aproximativ jumătate dintre respondenți despre ambalarea acestor produse.

Tetra Pak, lider mondial în furnizarea de soluții pentru procesarea și ambalarea produselor alimentare, anunță rezultatele studiului național de opinie „Percepția și atitudinile consumatorilor români față de siguranța alimentară, alimentele și băuturile lichide” realizat de către compania Exact Cercetare și Consultanță în perioada octombrie-noiembrie 2014.

Povestea Tetra Pak a început în 1943 când dr. Reuben Rausing, fondatorul companiei, a dezvoltat un ambalaj pentru lapte care să necesite minimum de material și să asigure maximum de igienă. Ideea lui era să creeze un ambalaj care să fie, în acelasi timp, economic, igienic și usor de distribuit, ceva ce nu a mai fost făcut inainte. Primele ambalaje au fost lansate în 1951, iar 10 ani mai târziu a fost lansată prima mașină de ambalare aseptică a laptelui. Această inovație a marcat începutul unei noi ere în domeniul siguranței și calității alimentare.

Pasteurizarea simplă, pasteurizarea la temperatura înaltă și ambalarea aseptică în cutie de carton au devenit procese uzuale care contribuie la siguranța produselor alimentare lichide, le ajută să-și păstreze calitățile nutriționale și le protejează de factori externi. În plus, laptele ultrapasteurizat (UHT) la ambalaj Tetra Pak poate fi păstrat la temperatura ambiantă (între 4 și 31 de grade) până la deschidere, pe o perioadă de 3 până la 6 luni.

Principalele rezultate ale cercetării:

88% dintre români cred ca alimentația influențează în mare și foarte mare măsura starea de sănătate (71% dintre femei și 57% dintre bărbații respondenți)
Tot aproximativ 9 din 10 respondenți consideră că alimentația influențează dezvoltarea copilului și sănătatea copilului și a familiei

Sintagma “siguranța alimentară” este cel mai des asociată spontan cu alimente sănătoase, nealterate (1 din 4 respondenți) și cu alimentele fără aditivi alimentari (precum coloranți, conservanți, etc.) (1 din 5 respondenți)
În medie, românii sunt cel mai preocupați: 1/ să cunoască ingredientele alimentelor și băuturilor pe care le consumă (79%); 2/ să cumpere produsele din locuri sigure, controlate de autorități (79%); 3/ să consume alimente cu un conținut scăzut de aditivi (precum conservanți, arome, coloranți) (76%);
persoanele din segmentul de vârstă 45-60 de ani sunt mai preocupate decat tinerii (18-24 de ani) să cumpere produse cât mai puțin procesate

Îmbolnăvirea cauzată de alimentație este cea mai mare îngrijorare a românilor privind siguranța alimentară (86%)
Șapte din 10 consumatori consideră în mare și foarte mare masură că este foarte important să cunoască în ce condiții au fost procesate, ambalate și depozitate alimentele
66% dintre cei intervievați consideră în mare și foarte mare masură că aceasta distruge microorganismele dăunătoare
57% sunt de părere că pasteurizarea garantează protecția și siguranța alimentelor.

Studiul comandat de Tetra Pak și realizat de Exact Cercetare și Consultanță este reprezentativ pentru populația de 18-60 ani, persoane cu educație medie și superioară, rezidente în mediul urban, utilizatori de internet. Volumul esantionului a fost de 1046 de respondenți (50% femei, 50% bărbați), persoane selectate aleator din panelul de peste 43.000 de consumatori ai agenției de cercetare. Culegerea și prelucrarea datelor a fost realizată în perioada octombrie-noiembrie 2014 prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Studiul are o marjă de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

 

Sursa: http://www.retail-fmcg.ro