Close
0744 754 597
09:00-17:00
DE CE A CRESCUT ÎNCREDEREA CONSUMATORILOR

Într-un comunicat GfK primit la redacție, se arată că 2014 a fost anul cel mai bun, de la declanșarea crizei, în ceea ce privește încrederea românilor în perspectivele financiare și economice. Indicele general măsurat de Barometrul de Încredere a Consumatorului realizat de GfK pentru Comisia Europeană a atins o medie anuală de -28,6.

4 din 10 români afirmă că starea generală a economiei a suferit un regres anul trecut față de 2013. Cu toate acestea, situația arată mai bine decat în luna decembrie 2013, atunci când aproape 6 din 10 români considerau același lucru. Din ce în ce mai mulți români privesc cu încredere următorul an, o treime dintre ei așteptând ca economia să meargă mai bine și doar 20% mai rău.

„Este prima dată în ultimii șapte ani când procentul celor care se uită cu încredere la viitorul economic al țării îl depășește pe cel al neîncrezătorilor, ceea ce ne face să așteptăm o creștere a indicatorului măsurat de GfK și în 2015. Încheierea unui an electoral intens, dar și perspectivele de revenire a economiei globale, îi determină pe români să spere la un viitor mai bun”, afirmă Andi Dumitrescu, director general GfK România.

O treime dintre români spuneau în decembrie că situația financiară a familiei lor este mai dificilă decât în urmă cu 12 luni, în vreme ce 16% dintre locuitori credeau că aceasta este mai bună. Situația cunoaște o îmbunătățire față de finele anului trecut, când 44% din populație își vedea finanțele personale deficitare comparativ cu 2013.
În privința perspectivelor financiare, doar un sfert dintre cei chestionați au spus de-a lungul anului 2013 că acestea se vor înrăutăți, peste 21% fiind optimiști. Procentul celor care cred că situația bugetului va fi stabilă în viitor a crescut față de 2013, de la 43% la 47%.

Perspectivele privind somajul sunt mai bune decât în anii anteriori. Media pesimiștilor în 2014 se situează la 58% față de 66% în 2013 și 63% în 2012.
Atunci când se referă la investițiile în bunuri de folosință îndelungată, numărul celor care considerau în decembrie că nu este un moment bun pentru realizarea acestora în viitorul apropiat este în scădere față de decembrie 2012, 49% dintre români afirmând că nu intenționează să cumpere un obiect important pentru locuința în următorul an, versus 52%.
Atitudinea față de economisire este relativ constantă – că și în decembrie 2013, doar 20% dintre români consideră că este o perioadă propice pentru a pune bani deoparte, iar 59% spun că veniturile lor abia reușesc să le acopere cheltuielile curente. În același timp însă, procentul celor care spun că au datorii este într-o ușoară scădere, situându-se la 16%, comparativ cu 19% în decembrie 2013 și 2012.
Informațiile provin din Barometrul de Încredere a Consumatorului, studiu cofinanțat de Comisia Europeană și realizat lunar de GfK România, institutul numărul 1 de cercetare de piață, cu o cifră de afaceri de 19,2 milioane euro în 2013 . Datele sunt reprezentative pentru populația României în vârsta de 15 ani și peste, eșantionul fiind de 1000 de persoane.

Pentru mai multe detalii, vizitați www.gfk.com/ro sau urmăriți GfK pe Facebook: https://www.facebook.com/gfkromania.

Your Comment

Leave a Reply Now

Your email address will not be published. Required fields are marked *