Close
0744 754 597
09:00-17:00
Ce înseamnă la români „un stil de viață sănătos” ?

GfK a investigat principalele activități care contribuie cel mai mult la un stil de viață sănătos în opinia românilor. Consumul de fructe și de legume sau de alimente proaspete, neprocesate, precum și exercițiile fizice regulate dețin primele poziții în top.

7 din 10 români identifică stilul de viață sănătos cu consumul de fructe și de legume și aproape jumătate cu alimentele naturale, cât mai puțin procesate. Femeile apreciază într-o mai mare măsură alimentația sănătoasă comparativ cu bărbații. Aproape trei sferturi dintre ele spun că este important consumul de fructe și legume față de doar două treimi dintre bărbații care cred același lucru. De asemenea, 52% dintre romance văd beneficiile consumului de alimente proaspete, cât mai puțin procesate sau gătite, în comparație cu 46% dintre reprezentanții sexului masculin.

Situația pe regiuni ale țării, ne arată că locuitorii din Banat – Crisana – Maramureș acordă mai multă atenție alimentației. Aproape 8 din 10 definesc stilul de viață sănătos prin consum de fructe și de legume și 57% preferă produsele proaspete, naturale. La polul opus, se află dobrogenii, cu cei mai puțini fani declarați ai fructelor și ai legumelor – 67% și bucureștenii, care nu pun prea mult sănătatea pe seama alimentelor proaspete, cât mai puțin procesate sau gătite – doar 37%.

În schimb, 7 din 10 locuitori ai capitalei sprijină exercițiile fizice și cred în aportul lor asupra sănătății, iar 6 din 10 chiar fac mișcare în mod regulat.

GfK a realizat un studiu asemănător și la nivel global, în 23 de țări. Rezultatele arată că românii se aliniază tendințelor globale în materie de stil de viață sănătos la capitolele sport (57% global, față de 58% local) și alimentație sănătoasă (59% global, ca și la nivel local). Diferențe apar în ceea ce privește odihna, care este mai mult prețuită la nivel global (66% versus 37% local). Mai multe detalii despre studiul GfK global: http://bit.ly/1DXuPrG

Studiul a fost realizat de GfK România pe un eșantion de 1000 de respondenți din toată țara, cu vârsta de peste 15 ani. Metoda folosită este cea a interviurilor față în față.

Your Comment

Leave a Reply Now

Your email address will not be published. Required fields are marked *